Blogger news

Rabu, Mac 24, 2010

hari-hari lalu

assalamualaikum dan salam 1 malaysia
[gambar hiasan]
oooo~~ dah lama tak meng'update kan diri disini..sorry my dear..terlalu la sibuk semenjak 2 menjak ni..sibuk ngan keje dan juga hal peribadi..(..uhuhu..sibuk la sangat cik oiii..)..

banyak perkra yg berlaku dalam tempoh beberapa minggu ni..ada berlaku kecurian, kekecewaan(cheeewah),kemarahan, macam2 lagi la...huh..memang minggu yg sangat mencabar buat aku....tapi aku HADAPI DENGAN SEYUMAN..huhuhu...

[gambar hiasan]

kalu aku marah ... org akan kate..." ala budak tu marah sampai takat tu ajeee..dia tak leh wat lebih dari tu.." tak pon kate cam ni..." ala..org takkan takut dengan dia laa..sebab dia bukannya pandai marah org..tgk la masa dia marah..dia boley senyum2 lagi..pastu ckp main2..."..tak pon ade ckp cam ni.." ala..kalu dia marah org takkan takut nyerr..sebab dia tu lembut hati..."...hmmm itu la biasanyer...hmm entahla...bg aku itu la cara aku..aku tak suke nak marah2 beria2 sangat..aku tak reti....aku masih lagi jaga mulut aku ni...sebab kalu ikutkan hati marah aku ni..memang macam2 yg akan keluar dari mulut aku ni..lebih baik aku relaxxx aje...lagi pon tak elok ikutkan hati dan perasaan sangat...bila aku nak marah aku sentiasa jaga ayat-ayat dari mengeluarkan perkataan yg boleh menyakitkan hati orang...(tapi kadang2 terlepas gak.. ;P)...

boleh bace artikel kat link ni..Cara-cara menahan marah menurut Islam <--renung2 kan dan selamat beramal... =)

hmmm..

ahad lepas sepupu ku aida masuk wad..kesian dia..skang ni ada kat wad ICU hospital temerloh..aku g melawat dia isnin baru2 ni..sayu hati aku masa g melawat dia..dh la duk dlm wad dan katil yg sama ngan arwah nenek aku..bertambah rasa sedih aku..semangat dia betul2 kuat..bila panggil nama dia..dia menyahut..aku yg rasa sakit tengok dia masa tu...


[gambar hiasan]

ahad lepas gak kami sekeluarga pegi makan angin kat WANGSA WALK(hehehe..x la jauh mn pon)..hmm ini adalah idea adinda bongsu ku.tetibe aje ajak kuar makan..kami makan kat restoren AYAM PENYET..huhuh..first time makan..hehehe..memang layan eh ayam tu..sedap gak...lepas makan..g window shopping..( tapi kuar gak duit nyerrr)...

heh..apa lagi erkk....hmmm sambung semula la erk..daaa....

Tiada ulasan: