Blogger news

Isnin, Disember 28, 2009

cepat masa berlalu...

assalamualaikum dan salam 1 malaysia(cam bace berita lak)..ehemm..
hmm aduhai...aku rasa masa berlalu sangat laaa cepat hari ni..kejap je dah malam..


kat opis tadi pon raser kejap je masa berlalu...tup tup tup dah kul 5.30pm..oiiitttt....(fiuhh rasa cam sibuk tul hari ni..padahal hari2 pon mmg cam tu...)..duk ngadap pc sampai lenguh biji mate ni...ngeee...bile nak hujung2 tahun semua department mula la sibuk..mn taknya..time2 tu la nak kena habiskan pending2 tahun 2008 ni....cthnyer cam tempat aku ni...aishhh..entah la...tempat aku ni dikira cam tempat 'sampah'..semuanya nak campak kat situ...kami semua buat keje2 'org lain'...('org lain' seronok mencampak kan 'sampah' nyer ke tempat kami)...ngee sabo je la erk..nak buat cam no dah keje..buat aje la..janji rezeki halal..alhamdulillah....

hehehehe..lawak tu la..cam ne la aku leh terbangun lambat pagi tadi..nak dekat 3 kali aku nengok jam..hahahaha..last2 dah kul 7.30am daaa...hahahaha..menggelabah bangun...dgn tak solat subuhnyer..hahahahahaa..aduhai apa nak jadik ngan kamu cik norul oiiiii...
oh ye lupa lak aku...CTKD dah kuar hari ni laaa...aiyooo cam ne la leh lupee..aku nengok kat FB baru teringat..(aduhai bile la leh g beli ni..)...

Sabtu, Disember 26, 2009

bercakap tanpa berfikir???

assalamualaikum dan salam 1 malaysia..
yuuhuu..aku di rumah sekarang..kalu ikut plan aku nak g opiss..tapi tetibe aku maleh nak menjejak kan kaki ku disana...


kalu nak menegur org tu agak2 ar..kadang2 aku geram gak...kalu menegur tu buat sakit hati ajee..macam la aku ni bodoh sangat (mungkin perasaan sendirik je kot)...pastu kate lak kite ni tak boley di tegur...emo sangat...hmmmmmmm....aku cube berfikiran positif, mendengar dan bersabar..( leh ke cam tu)...kalu ader org menegur, aku dengar...(walaupon secara fizikal nyer aku nampak cam memberontak..heheh)..tapi sambil2 tu aku berfikir....fikir fikir fikir...kalu aku cube bersuara dan cube menegur..dikatenyer bercakap tanpa berfikir....akhirnya sampai kat aku semula...aku gak yg kena..hehehe..sudahnyer aku rela berdiam diri...x pyh ckp apa2..sebab...hmm entahla..mengalah lebih baik..(aku rasa)...hidup dlm dunia sendiri lebih baik..(kot).... nak luahkan..hmm entah pada siapa?? ( dah tak percaya sesiapa lagi)...semua nya hanya seronok nak mengorek rahsia dan sampai kan kepada mereka2 yg berkenaan...
bercakap tanpa berfikir???hmmm..entahla...renung-renung kan...

Jumaat, Disember 25, 2009

heppy holiday

yuhhuuuu..happy holiday kawan2..tapi sedang holiday ke aku ni???hahahaha...


yeaaa...wondergilrs tempat kedua dlm carta muzik kat US..huhuh kalu tak caye tinguk ni.....kalu ader yg berminat ngan kumpulan ni..leh ar undi diaorg kat cni..huhuh..heh..mengalahkan artis2 popular yg lain....hebatkan diaorg... ;)

isnin ni..rasanya2 album CTKD akan kuar??tul ker??iskkk tak sabar dah ni..heh! CTKD tu..C-canda, T-tangis, K-ketawa, D-duka...adoiii...tak sabar nih..( cam la leh g beli senin ni..entah bile nak g beli nanti ni..hehehe )..ni aku amik gambar dari blog buddiey dia pon amik gambar ni dari FB kak Rozie..hehehe...

Selasa, Disember 22, 2009

uuuu~~

dari mana datangnya ini budak...????
I
I
I
I
I
I
I
I
v

Khamis, Disember 17, 2009

BOLAAAAAAAAAAAAAAA..

secara jujurnya aku tak minat ngan sukan bola.
tapi disini aku nak ucapkan tahniah kepada pasukan bole sepak MALAYSIA...yeaa..MALAYSIA BOLEH!!!

Bola sepak menang emas
17/12/2009 8:14pm
KUALA LUMPUR 17 Dis. - Skuad bola sepak bawah 23 negara mencipta
sejarah Sukan SEA apabila menang emas pertama selepas kali terakhir dilakukan 20 tahun lalu.
Jaringan gol sendiri pemain Vietnam selepas tolakan Norshahrul
Idlan Talaha memberikan peluang untuk Malaysia memperoleh emas dalam acara akhir
bola sepak lelaki Sukan SEA XXV.
Kali terakhir skuad negara menang emas ialah di Temasya Kuala Lumpur 1989
.

sumber:utusan online

Isnin, Disember 14, 2009

NATRAH-1

ehemm...ni ader beberapa gambar yg aku amik semalam...(dlm hp aku)
*sebelum kuar umah..tengah bersiap2 ni..*

*masa kat dlm ni....*

kat bwh ni aku amik sebelum masuk..aku sampai IB seawal jam 6.30 lebih kot..huhuhuh...(semangat gilerrrr)...


ahak ahak ahak...time ni la yg paling tragis sekali...tengah2 syok nak amik gambo artis..bateri phone aku habis daa....lalalalalalalaa..(padan muke..)...huhuhu..yg lain2 ada kat hp adik ku.. ^^


*remy ishak dan maya karin*

NATRAH

assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.
aku baru je pulang dari menonton NATRAH di IB...
hmmm sebenarnya..hmmm..entahla mungkin aku aje yg terasa semacam..macam....ada sesuatu yg tak sampai..tak puas..macam ada tetinggal sesuatu dlm citer ni...hmmm..tapi apa ya..???
tapi tahniah kepada Kak Eirma Fatima pengarahnya..bukan senang nak mengarah kan cerita yg berkisar kan Fakta dan sejarah...
ada satu scene yg paling menyentap hati dan jantung aku ni..semasa keluarga angkat Natrah kalah pada perbicaraan kedua..mengalir air mata aku masa tu...(huhu sedey masa tu).sebenarnya ada lagii..tapi aku tak reti macammn nak olahkan ia menjadi ayat..(huhuhu..ayat apo nihhh..)..

*gambar2 diambil dari sini*

hmm lupe lak nak bg tau...tak sangka DAto' Siti Nurhaliza bersama suami pon ader dtg..alahaiii..cooomeeyynyer,,dek kerana leka tengok dia sampai lupe nak amik gamboo diaa..hahahah..dah la pulak tu bile Dato Siti dah pandang ke arah kami..tapii ye keee dia pandang ke arah kami???hahahaha perasan.. =P (aku ngan adik2 aku laaa..)..tetibe lak diaorg tersipu2 malu..(angah dan nab)....hahahahaa..lawak lawak..tapi gambar dia ader kat kamera adikku lak...gambar jauh.....pastu lak ANNUAR ZAIN pon dtg gak..huhuh..tak lupe gak IMUDA pon ada...pastu ader lagi..lagi laaa lawak...lepas habis pementasan tadi..macam biasa la nak g amik gambar artis2...entah macam mn aku betul2 duk depannnn sekali..huhuhuh..tapi malangnyerr..tepon habis bateri..hahahahahahaa...memang malang...sabo je la kan...
hmm ok la..gambar2 nanti aku upload kemudian..huhuhuh..nak tido dah..selamat malammm.. ZZzzzZZZ

Ahad, Disember 13, 2009

assalamualaikum dan salam 1 Malaysia..
hmm memang sejak akhir2 ni aku tak update seperti selalu..sibuk??mungkin kot..sejak dah buat keje baru ni....huhuhuh..semalam seharian aku lepak kat umah..ikutkan nak g opis semalamnya..hmm tapi perasaan maleh telah melanda hati..huhuh..(apo apo aje la...)..
uishhh..malam ni nak g tengok natrah..alahaii tak sabo rasenyer...
ikuti sinopsis kat bwh ni...aku petik dari sini..dan juga boleh bace disini.


sinopsis:

Teater Natrah memaparkan rentetan kehidupan Nadra Maarof, atau nama Belanda Bertha Heartogh. Beliau adalah wanita keturunan Belanda yang dipelihara oleh Che Aminah Mohamad. Berlaku perebutan hak penjagaan antara Che Aminah dan ibu bapa Natrah di Belanda. Konflik percintaan antara Natrah dan Mansoor Adabi yang menyebabkan terjadi rusuhan di Singapura pada tahun 1950. Rusuhan ini terjadi kerana berbaur dengan sentimen agama dan warna kulit. Pada 9 Julai 2009, beliau meninggal dunia pada umur 72 tahun di Huijbergen, Belanda akibat leukemia.

Maria Hertogh adalah gadis keturunan Belanda yang diserahkan oleh ibunya, Adeline dan neneknya, Nor Louisenya kepada Che Aminah untuk dipelihara tanpa pengetahuan bapanya Sarjan Adrianus Petrus Hertogh kerana telah ditawan tentera Jepun. Maria Hertogh diberi nama Natrah dan hidup dalam suasana dan pendidikan Islam.

Sarjan Hertogh dibebaskan selepas Hiroshima dan Nagasaki dibom dengan bom atom oleh Amerika, dia balik ke Bandung, Jawa dan mencari anaknya Natrah. Natrah ditemui oleh Arthur Locke, Penasihat British di Terengganu sewaktu pertunjukan senaman di padang Sekolah Perempuan Melayu Chukai. Che Aminah membawa Natrah ke Singapura atas perancangan dan muslihat Sarjan Hertogh.

Berlaku perebutan hak penjagaan antara Che Aminah dan ibu bapa Natrah di Belanda. Che Aminah yang diwakili peguam bela Encik Ahmad Ibrahim, menang kes rayuannya dan Natrah dikeluarkan daripada York Hill. Kerana takut peristiwa berulang, Natrah dikahwinkan dengan Cikgu Mansor Adabi secara nikah gantung di rumah bapa angkat Mansor Adabi iaitu En. M.A.Majid di 139, Seranggoon Road, Singapura. Ketika ini Natrah berusia 13 tahun dan Mansor Adabi 22 tahun. Dalam Undang-Undang Syariah Islam, perempuan umur 13 tahun dibenarkan kahwin tetapi mengikut undang-undang Belanda, seorang anak yang berusia 16 tahun ke bawah, bapanya berhak menentukan kehidupannya.

Konflik agama dan isu penjagaan yang telah menyebabkan terjadinya rusuhan di Singapura. Ikutilah kesudahannya!


Sabtu, Disember 05, 2009

~PAPADOM~


huhuhuhuh....aku layan DVD ajeee tengah memalam sabtu ni...DVD pertama citer PAPADOM..best gak citer ni...tengok jangan tak tengok..ade mesej dlm citer ni...aku nak ckp pon tak reti..kat bwh ni ader sinopsis citer ni..dipetik dari cni..dan juga OST lagu ni..MIA SARA amik kat youtube...dan di saat ini pon aku tngak ninguk citer SETEM..huhuh~

Sinopsis Filem PapaDom:


Mengisahkan Saadom adalah seorang pengusaha kedai makan yang terlalu kuat bekerja sehingga berjaya mengejar impian hidupnya, namun dia gagal dalam tanggungjawabnya sebagai suami kepada Munira dan ayah kepada Miasara. Situasi ini berubah apabila Saadom kehilangan isteri kesayangannya yang mati dalam satu kemalangan ketika ingin melihat anaknya menerima anugerah di sekolah selepas suaminya memberikan alasan sibuk. Sebelum itu, Munirah sempat berpesan agar suaminya akan sentiasa menjaga anaknya seperti mana menjaga kerjanya.
Sejak itu Saadom tidak lagi seperti dulu, ke mana saja anaknya berada dia sentiasa berada di sisi. Sehinggalah saat berpisah apabila Miasara ditawarkan untuk melanjutkan pelajarannya di IPTA. Miasara tidak lagi mahu ayahnya mengikutnya ke Kuala Lumpur dan mengugut akan berhenti belajar sekiranya tidak patuh arahannya. Saadom akur dengan kehendak anaknya, namun di sebalik itu Saadom punyai rancangan untuk memohon jawatan sebagai tukang kebun di IPTA tempat anaknya belajar agar dapat sentiasa melihat anaknya.

Judul: PapaDom

Tagline: Sebuah kisah mengenai seorang bapa, seorang anak dan papadom.
Genre: Drama / Komedi
Pengarah: Afdlin Shauki
Penerbit: Tayangan Unggul Sdn Bhd
Kos penerbitan: RM1.44 juta

Pelakon:
Afdlin Shauki (Saadom)
Noorkhiriah (Munira)
Liyana Jasmay (Miasara)
Vanidah Imran (Profesor Balqis)
Farid Kamil (Hisham)
Scha (Shasha)
Chelsia Ng (Yvonne)
Que Haidar (Mat)
Harun Salim Bachik (Hussin)
Pete Teo (Alan)
Adham Malek (Ali)

video

Ahad, November 22, 2009

love after love


the time will come
when, with elation,
you will greet yourself arriving
at your own door, in your own mirror,
and each will smile at the other's welcome,

and say, sit here. Eat.
You will love again the stranger who was your self.
give wine. give bread. give back your heart
to itself, to the stranger who has loved you

all your life, whom you ignored
for another, who knows you by heart.
take down the love letters from the bookshelft,

the photographs, the desperate notes,
peel your own image from the mirror.
sit. feast on your life.

-Derek Walcott-

Ahad, November 15, 2009

SELAMAT PAGI CINTA

video

8.48am

"ke kiri ku buntu
ke hutan ku hilang
ke timur ku kosong
aku terus bosan dan tertekan
seperti waktu yang terus saja meninggalkan aku
dalam ke dasar kerak bumi yang belum diterokai
warnaku rindu
jiwaku biru
menunggu cintaku umpama si buta yang melihat syurga
umpama lampu yang yang berbunyi hitam
lalu menunggu aku terus
kini malam tiba lagi kerana tinggalkan cahaya matahari
dibebankan dengan bunyi rintisan hujan
seperti mahu saja aku mengejar
gunung yang besarnya tidak terdakap
seperti itu jugalah rindu aku pada ...
kini harus aku terus menunggu
atau hilang saja dilautan luar"

suci : saya tau..siapa yg selalu memperhatikan saya..aaawak suka kan saya??
azam: saya tulis puisi ni..untuk awk faham..lebih dari suka..hampir kepada sayang
suci : terima kasih azam

9.13am

"..cinta yang mahal itu tak perlu dilafazkan...cinta yang agung itu adalah satu perngorbanan..tak ramai org yg sanggup bekorban kepada org yg dia cintai.."..kate atok kepada azam..

9.52am.

fiuhhhh..habis gak aku layan citer ni..huhu entah ape mimpi aku nengok citer ni..boleh tahan ar citer dia..macam biasa jer..tapi lagu2 dia best..huhuh...nanti aku upload lagu2 dia...

10.27am.

layannnnn.....memang best...

video

video

Rabu, November 11, 2009

GAMBAR CUCI THE MUSICAL 2

maaf aku tak ada gambar2 masa pementasan..gambar ni aku amik kat blog ni.
*credits:koishiemerah.blogspot*

GAMBAR CUCI THE MUSICAL

gambar ni diambil pada sabtu (7/11/2009)..ontheway nak g ISTANA BUDAYA nak g tengok CUCI MUSICAL

*masa dlm kete*

*tiket cuci musical..eheh ni student prize..(adik bongsu ku punyer tiket ler..)..kami beli tiket palinggggggg murah harganya harganya rm43.00 (ini paling muroh punyer)....pada asalnya aku ingat hanya kami je ader kat tingkat tu..ruper2 penuh tempat duduk..hehehehe...**baru lepas solat maghrib..tengah tungg adik2 aku turun ni...mana la diaorg ni weiiiii!! *
*ni gambo screen depan..(masa kat dlm ni)..gambar ni aku cilok kat cni..* *ni masa mula2 start..pembuka acara..diaorg nanyi..gambar aku amik kat cni
*kabur2 lak gambo ni...dah habis dahhh..habis dlm kul 12.15am.huhu~**hahahahahaha! lawk lak bile teringat masa amik gambo2 ni..aku ni dah la agak 'rendang' pastu org depan aku ni..mak aihhhh..tinggi bebenor...terasa sangat kerdil..hahahahahaha...lalu aku menjengketkan kaki aku..hahahaha inilah hasilnya..gambo tak seberapa..*

psssttt:lepas ni nak g tengok NATRAH lak