Blogger news

Ahad, November 22, 2009

love after love


the time will come
when, with elation,
you will greet yourself arriving
at your own door, in your own mirror,
and each will smile at the other's welcome,

and say, sit here. Eat.
You will love again the stranger who was your self.
give wine. give bread. give back your heart
to itself, to the stranger who has loved you

all your life, whom you ignored
for another, who knows you by heart.
take down the love letters from the bookshelft,

the photographs, the desperate notes,
peel your own image from the mirror.
sit. feast on your life.

-Derek Walcott-

Ahad, November 15, 2009

SELAMAT PAGI CINTA



8.48am

"ke kiri ku buntu
ke hutan ku hilang
ke timur ku kosong
aku terus bosan dan tertekan
seperti waktu yang terus saja meninggalkan aku
dalam ke dasar kerak bumi yang belum diterokai
warnaku rindu
jiwaku biru
menunggu cintaku umpama si buta yang melihat syurga
umpama lampu yang yang berbunyi hitam
lalu menunggu aku terus
kini malam tiba lagi kerana tinggalkan cahaya matahari
dibebankan dengan bunyi rintisan hujan
seperti mahu saja aku mengejar
gunung yang besarnya tidak terdakap
seperti itu jugalah rindu aku pada ...
kini harus aku terus menunggu
atau hilang saja dilautan luar"

suci : saya tau..siapa yg selalu memperhatikan saya..aaawak suka kan saya??
azam: saya tulis puisi ni..untuk awk faham..lebih dari suka..hampir kepada sayang
suci : terima kasih azam

9.13am

"..cinta yang mahal itu tak perlu dilafazkan...cinta yang agung itu adalah satu perngorbanan..tak ramai org yg sanggup bekorban kepada org yg dia cintai.."..kate atok kepada azam..

9.52am.

fiuhhhh..habis gak aku layan citer ni..huhu entah ape mimpi aku nengok citer ni..boleh tahan ar citer dia..macam biasa jer..tapi lagu2 dia best..huhuh...nanti aku upload lagu2 dia...

10.27am.

layannnnn.....memang best...



Rabu, November 11, 2009

GAMBAR CUCI THE MUSICAL 2

maaf aku tak ada gambar2 masa pementasan..gambar ni aku amik kat blog ni.
*credits:koishiemerah.blogspot*

GAMBAR CUCI THE MUSICAL

gambar ni diambil pada sabtu (7/11/2009)..ontheway nak g ISTANA BUDAYA nak g tengok CUCI MUSICAL

*masa dlm kete*

*tiket cuci musical..eheh ni student prize..(adik bongsu ku punyer tiket ler..)..kami beli tiket palinggggggg murah harganya harganya rm43.00 (ini paling muroh punyer)....pada asalnya aku ingat hanya kami je ader kat tingkat tu..ruper2 penuh tempat duduk..hehehehe...**baru lepas solat maghrib..tengah tungg adik2 aku turun ni...mana la diaorg ni weiiiii!! *
*ni gambo screen depan..(masa kat dlm ni)..gambar ni aku cilok kat cni..* *ni masa mula2 start..pembuka acara..diaorg nanyi..gambar aku amik kat cni
*kabur2 lak gambo ni...dah habis dahhh..habis dlm kul 12.15am.huhu~**hahahahahaha! lawk lak bile teringat masa amik gambo2 ni..aku ni dah la agak 'rendang' pastu org depan aku ni..mak aihhhh..tinggi bebenor...terasa sangat kerdil..hahahahahaha...lalu aku menjengketkan kaki aku..hahahaha inilah hasilnya..gambo tak seberapa..*

psssttt:lepas ni nak g tengok NATRAH lak

Khamis, Oktober 29, 2009

Andra and the Backbone - Dengarkan Aku




Coba dengarkan aku untuk skali ini saja

Karna ku kan mengatakan hanya skali saja
Kau pikir dirimu slalu benar dan aku salah
Ku benar-benar tak tahu apa yang kau mau

Cinta memang bukanlah hanya kata dan asmara
Ku yakin slama ini kau tak mengerti

Dengarkan aku
Aku bicara bukan meminta
Berakhir sudah kisah kita
Sampai disini saja

Pernahkah dirimu mencoba tuk mengerti
Dan sadari apa yang tlah terjadi padamu
Sungguhpun kau tak bisa memberiku sebuah pilihan
Hingga tibalah saatnya aku bicara

ditujukan buat temanku..

Andra and The Backbone - Selamat Tinggal Masa Lalu


jangan pernah sesali
jangan pernah tangisi
semuanya yang pernah terjadi
bila langkah terhenti
itu bukan bererti
hidupmu sampai disini
menangislah..tersenyumlah
mawr pasti berduri
dan juga hidup ini
penuh kejutan yang tak pasti
anggap ini sebagai
sebuah pelajaran hati
yang bisa kuatkan diri
menangislah...tersenyumlah..
jangan kau berhenti..
melangkah lah..berlarilah..
selamat tinggal masa lalu
selamat datang lembar baru
selamat tinggal cinta lalu
selamat datang cinta baru
selamat tinggal..selamat tinggal..
jangan pernah sesali
jangan pernah tangisi
semuanya yang pernah terjadi..

Rabu, Oktober 28, 2009

~Memang Cinta Ada Dalam Jiwa~Karen Kong, Sheila Majid, Jaclyn Victor



Andai aku buta kan mata
Dapatkah kau mendengarkan jujurnya
Andai engkau tutup telinga
Dapatkah kau melihat keikhlasannya
Aku cinta bukan dibayang mata
Jauh dari bahasa
Dekatkan ertinya
Aku cinta bukannya disengaja
Jauh dari wasangka
Dekatkan hatinya
Memang cinta ada dalam jiwa kita
Andainya cinta itu buta
Dapatkah kau mengubah pesonanya
Andai mengalir air mata
Dapatkah kau membezakan jelingnya
Oh mengapa ada saksi yang tak memahami
Oh mengapa ada saksi yang disalah erti
Oh aku cinta
Oh jauh dari bahasa
Memang cinta ada dalam jiwa kita...

Rahsia Cara Wanita Berjalan

Sekadar berkongsi pengetahuan...
(Tak semestinya betul, tapi boleh jadi guide )

1. Jika berjalan, dari belakang kelihatan seperti tidak memijak tanah. Golongan wanitayang jalannya berginjat, konon wanita ini adalah wanita yang tidak jujur, kalau berbual,mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain. Wanita yang berjalan seperti ini jugaterkenal dengan sikap egonya. Lebih parah, wanita ini biasanya pemboros atau suka membazir wang tanpa berfikir sebelum berbelanja. Padahal, wang yang dimilikinya itu masih banyak kegunaannya. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaanramai lelaki.

2. Jika berjalan, sering menoleh ke kanan and kiri. Wanita seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita seperti ini tidak jujur, sukamenipu teman sendiri,dan merugikan teman bualnya, namun, ramai lelaki yang berusahauntuk menakluk hatinya. Konon wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.

3. Jika berjalan suka menunduk. Cara berjalan melambangkan wanita seperti ini memilikisifat yang tertutup. Ia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya danboleh dipercayai untuk menyimpan rahsianya. Wanita seperti ini biasanya sukar untukditakluk hatinya. Disamping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hati wanita dengan cara berjalanmenunduk ini, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebab, wanita jenis ini sangat setia,dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.

4. Jika berjalan menatap lurus ke depan. Wanita seperti ini biasanya memiliki pendirianyang teguh, bukan senang hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentangapa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar.Meski pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jangan hairan jika wanitaseperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang berpengalaman luas.

5. Jika berjala n badan bergerak ke kanan dan kiri. Wanita yang berjalan dengan gayayang sedemikian tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yangada dihadapannya, dia dianggap kecil. Padahal masalah itu sebenarnya memerlukan kebijaksanaanuntuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yangakhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.

6. Jika berjalan badan tampak tegak. Wanita ini tegas menentukan sikapnya sendiri. Dia tidakmahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya serius seperti ingin menunjukkandia memiliki pendirian teguh. Yang menarik dari wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apayang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa meninggalkan sifat-sifat romantiknya.

7. Jika berjalan seperti zirafah. Maksudnya, ketika melangkahkan kaki ,badannya ia kelihatanbergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorangyang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika anda berbual dengan wanita seperti ini kenalahmenjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.

Isnin, Oktober 26, 2009

tanda2 dia dah tak suka kamu =(

Tanda anda akan kehilangan seseorang yang bermakna dalam hidup anda, berdasarkan kajian pakar adalah seperti berikut.
Selalunya ia adalah gentian kepada “anda tidak lagi diperlukan” ataupun wanita itu sudah bertemu dengan mereka yang boleh menggantikan anda:

1) layanan dingin – enggan atau lambat membalas SMS dan panggilan anda atas alasan ‘sibuk’

2) Pemarah / mencari salah – kesalahan kecil diperbesar-besarkan sehingga berlaku konflik dan kemudian mengelak perbualan terus meninggalkan anda keseorangan tertanya-tanya?

3) Alasan tak logik – enggan luangkan masa dengan anda sanggup keluar bersendirian atau bersama teman2 nya ke tempat lain tanpa anda.

4) Berahsia – Tidak seperti dulu, gemar berbuat sibuk, diamkan diri, termenung dan tidak suka melihat mobile bag atau barangan peribadi yang lain.

5) Panggilan misteri – Kerap dengan urusan kerja – overtime, outstation, gym, kecemasan dan menemani bos katanya. Perbualan telefon dengan si pemanggil dibuat tidak ketika anda disisi, berbisik dan singkat jawapannya.

6) Penampilan berubah – lain tingkah lakunya, semakin bergaya, wangi, rapi, sering keluar malam dan rambut/kumis kemas dijaga selalu.

7) Masalah duit – tidak mempunyai budget yang cukup untuk anda berdua atau keluarga(bagi yang berkahwin), minyak kereta sering habis dipakai, pelbagai alamat email dan lain-lain.

8) Kemesraan hilang – dia tidak lagi berminat untuk duduk bercerita / mendengar isu remeh, tiada kata-kata manis, gurauan dan tidak bermanja seperti dulu. Tiada buah tangan sebagai tanda ingatan!

9) Teman2 lari – kawan baiknnya menghindari anda seperti lari dari disoal siasat dan rasa bersalah terhadap anda bila bertembung.

10) Naluri – tiba-tiba mengesyaki sesuatu yang tidak kena tapi tiada bukti atau petanda sahih! Perhubungan semakin lama semakin renggang jadinya.

[sumber : koleksicinta.blogspot.com]

Jumaat, Oktober 23, 2009

Tips meluahkan perasaan cinta

***eheheheh..topik ni mesti ramai yg minatkan..heheheh..tips ini dipetik dari: koleksicinta.blogspot.com***
Manusia mempunyai perasaan pasti pernah jatuh hati.
Ia boleh membuatkan seseorg itu gila bayang, takut dimalukan, malah bimbang ditolak terutama jika si dia sudah berpunya.
Bagi yg tak pernah bercinta, pengalaman jatuh cinta ini mungkin sesuatu yg aneh.
Mengungkapkan isi hati pada si dia memang berat apatah lagi jika kita pemalu atau tiada pengalaman.

RANCANG DENGAN MATANG
Kita perlu startegi dan latihan dalam segala aspek apabila mahu mengatakan cinta pada si dia.
Utk mengungkapkan cinta tidak boleh sebarangan sebaliknya,lihat tempat dan waktu yang sesuai. Jangan berbuat demikian jika dia ada tetamu.

-Kenali si dia dengan baik.
Hal ini penting supaya anda tidak kecewa pada saat menuturkan rasa cinta yang memabara itu. Jika yakin anda akan diterima, jangan ragu2.

-Ungkapkan cinta dengan sesuatu.
Ungkapkan cinta tidak hanya dengan ucapan, tetapi seharusnya ada elemen lain, misalnya selitkan bersama sesuatu yang amat digemarinya.
Jika anda lelaki, berikan si gadis bunga mawar atau cincin, kerongsang. Jika anda perempuan, cukup dengan senyuman dan kata cinta.

-Cari waktu dan tempat romantis
Waktu paling tepat untuk mengatakan cinta ialah ketika saat terluang atau hari bersantai. Pilih tempat yang romantis.

-Ungkapkan cinta secara langsung.
Si dia akan lebih menghargai jika anda berbicara secara langsung. Jangan mengatakan cinta melalui perantaraan seperti teman, telefon, surat atau e-mel.

-Jika berani, ungkapkan cinta didepan umum.
Ini hanya berlaku untuk mereka yang bermuka tebal atau muka tembok sahaja.

-Siapkan mental
Ini juga perkara paling penting supaya semua rancangan tidak tergendala di tengah jalan. Jangan sampai suara tidak terkeluar atau peluh ketika mengucapkan kata cinta.

-Doa sebelum mengungkapkan cinta.
Perkara ini adakalanya dilupakan atau kadangkala dianggap remeh.
Dengan berdoa, rancangan anda lebih membawa keberkatan. Jika ditolak, biarkan saja dan anda harus pasrah atau reda.